وب لژیون مسافر ابراهیم موحدی

وب لژیون مسافر ابراهیم موحدی

راهنمای درمان اعتیاد
وب لژیون مسافر ابراهیم موحدی

وب لژیون مسافر ابراهیم موحدی

راهنمای درمان اعتیاد

به نام قدرت مطلق؛ الله


روز یک شنبه مورخ 25 مهرماه 95 جلسه چهارم از دور هشتم کارگاه های آموزشی


خصوصی مسافران کنگره 60 منطقه خمینی شهر شعبه امین گلی؛ 


به نگهبانی : مسافر حسن ، دبیری : مسافر مهدی


و استادی : کمک راهنما ابراهیم موحدی


با دستور جلسه: " صبر، استقامت و آرامش" راس ساعت 17 شروع بکار نمود.



نیمی از مشکلات ما در کنگره 60 زمانی حل شد که برای واژه ها و کلمات، تعریف پیدا کردیم. برای مثال در کنگره کلماتی مثل دانایی یا ترس، تعاریف مخصوص خود را دارند و همین موضوع نیمی از صورت مسئله را روشن میکند.

 



استاد محترم فرمودند:

نیمی از مشکلات ما در کنگره 60 زمانی حل شد که برای واژه ها و کلمات، تعریف پیدا کردیم. برای مثال کلماتی مثل دانایی یا ترس، تعاریف مخصوص خود را دارند و همین موضوع نیمی از صورت مسئله را روشن میکند.
کلمه صبر هم یعنی انجام کاری با در نظر گرفتن پارامتر زمان. برخلاف تصوری که وجود دارد، صبر کردن تنبلی و کاهلی نیست. در طول درمان نیز صبر میکنیم تا به هدف برسیم و در همین مدت کارهای زیادی انجام میدهیم. رسیدگی به خانواده، پرداختن به کار و امرار معاش و دیگر امور جاری، در عین حال عمل کردن به دستورات راهنما و حضور در جلسات کنگره نیز در این مدت ادامه دارد. در کلام الله نیز اشارات زیادی به صبر شده و خداوند صابرین را دوست دارد و صبر را کلید حل مشکلات میداند.


مقاومت و پایداری در مواجه با مشکلات، تعریف استقامت است. طبق صحبت جناب مهندس امروز حرف اول را هوش نمیزند بلکه استقامت داشتن، موجب برتری است.
چه بسیار افرادی که وارد کنگره شدند و نتوانسته اند که ادامه دهند و مصداق این جمله است که: سنگی که طاقت تیشه نداشته باشد هیچگاه تندیس زیبایی نخواهد شد و یا آهنی که هر بار در کوره گداخته میگردد اگر ضربه های پتک را تحمل نکند و ترک بردارد  تبدیل به فولاد نشده و در بین ضایعات قرار میگیرد . درمان و رهایی از دام اعتیاد هم صرف نشستن در جلسات حاصل نمی گردد، چه بسا افرادی که تنها با یک دود مصرف مواد مخدر سفر خود را ناتمام گذاشته و اکنون در بین ما نیستند.
در مسیر عبور از تاریکی ها و بندها به طرف روشنایی ها، نه نیروهای اهریمنی به آسانی اجازه میدهند و نه نیروهای الهی به آسانی پذیرا هستند. درمان اعتیاد کار آسانی نیست و به قول استادی درمان در توجه به جزئیات است و بسیاری از کارهایی که در کنار حضور در جلسات و مصرف دارو باید انجام داد.


استاد در پایان فرمودند:

اگر از دروازه های صبر و استقامت عبور کنیم به آرامش خواهیم رسید. تمام انسان ها به دنبال آرامش هستند و عده ای مثل ما آرامش را در مصرف مواد مخدر جستجو 
می نمودند درحالی که سراسر وجودشان را ترس و اضطراب فراگرفته بود ولی وقتی از این دروازه عبور کنند در درون خود به صلح و آرامش خواهند رسید و تفاوت آسایش و آرامش را درک میکنند که آرامش در یک خواب راحت است نه در یک تختخواب راحت.

منبع : کنگره 60 نمایندگی امین گلی اصفهان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.